بازدید 2067
۲

 نتانیاهو به رغم عدم تمایل بایدن به آمریکا می‌رود

منابع خبری اعلام کردند که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در حالی که جو بایدن تمایلی به دیدار بی بی ندارد ، در پایان ماه جاری میلادی به واشنگتن سفر می کند.
کد خبر: ۱۱۷۰۷۴۱
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۸ 11 April 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از خبرگزاری «سما» فلسطین، یک مقام بلندپایه آمریکایی در گفت وگو با تارنمای روزنامه صهیونیستی معاریو که به نام و منصب آن اشاره نکرد، خبر سفر بی بی به آمریکا را اعلام کرد.    

سخنان این مقام آمریکایی درحالی مطرح می شود که جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا اخیرا طی سخنانی گفته که فعلا تصمیمی برای دعوت از نتانیاهو برای سفر به واشنگتن ندارد.

این مقام آمریکایی ادعا کرد که حزب الله ، حماس را به موشک‌های پیشرفته مجهز کرده تا از آنها علیه "رژیم صهیونیستی" در مرزهای شمالی سرزمین های اشغالی استفاده کند.

نتانیاهو از چند ماه پیش که به قدرت بازگشته و مجددا نخست وزیر رژیم صهیونیستی شده است، هنوز به واشنگتن سفر نکرده است.

شورای امنیت ملی آمریکا ماه گذشته اعلام کرد که فعلا سفر نتانیاهو به واشنگتن در دستور کار نیست، اما با این حال «توماس نایدز» سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی نیز پیش‌بینی کرده بود که او به زودی به واشنگتن سفر و با بایدن دیدار کند.

یائیر لاپید نخست وزیر پیشین و رهبر کنونی اپوزیسیون در فلسطین اشغالی نیز پیشتر به شکرآب شدن روابط میان رژیم صهیونیستی و آمریکا انتقاد و در یک پیام توئیتری نوشت:اسرائیل چندین دهه نزدیکترین متحد ایالات متحده بود، افراطی‌ترین دولت در تاریخ اسرائیل در سه ماه آن را خراب کرد.

این اظهارنظر توئیتری ساعاتی بعد از آن منتشر شد که اظهارات بایدن و نتانیاهو خطاب به یکدیگر خبرساز شده بود.

رئیس‌جمهوری آمریکا شامگاه هشتم فروردین ماه در جمع خبرنگاران این کشور درباره اوضاع در فلسطین اشغالی ابراز نگرانی کرد. بایدن گفت: امیدواریم که نتانیاهو از طرح اصلاحات قضایی در اسرائیل عقب نشینی کند.

بایدن اضافه کرد:در آینده نزدیک دعوتی از نتانیاهو برای سفر به کاخ سفید وجود ندارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
کدام‌منابع گفتند؟
نتانیاهو پرروتر از این حرفهاست که منتظر دعوت بایدن بمونه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم